Forum www.melanexjou.fora.pl Strona Główna www.melanexjou.fora.pl
toqevepasco
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ed hardy bikinit Vortex fan jet engine vibration d

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.melanexjou.fora.pl Strona Główna -> Forum testowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loiwtjsf




Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1562
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ewcinl

PostWysłany: Nie 1:51, 08 Maj 2011    Temat postu: ed hardy bikinit Vortex fan jet engine vibration d

Vortex fan jet engine vibration diagnosis and improved


This phenomenon in the aircraft design must be a clear understanding in order to avoid the critical speed close to the aircraft engine cruising speed,[link widoczny dla zalogowanych], causing undue vibration and noise appear. This study also showed that the prototype aircraft manufactured, the combination of field testing and computer simulation of vibration, the engine mechanical model with appropriate modifications, can be found in real dynamic characteristics of the engine and the origin of vibration and noise. Modify the engine main bearing design, and raise squeeze film damper bearing damping is provided by two more economical and feasible solutions for dynamic correction of the engine thus reducing vibration and noise. The U.S. has used them successfully to solve the aforementioned problems. References 1ParkJG, FangZ, GunterEJ. Vibrationanalysisofajetaircraftengine. SEASReportNo: UVA/538603/MANE94/101tDept. ofMechanical, AerospaceandNuclearEngineering,[link widoczny dla zalogowanych], UniversityofVir-glnia, Chariottesville,[link widoczny dla zalogowanych], VA22903. USA, 19942ChenWJ. DYRoBES-dynamicsofrotorbearingsystemusersmanualVersion20, DynamicEreganee,[link widoczny dla zalogowanych], AZ85226, USAt19923GunterEJ, BarrettLE, AltairePE. Designofnontinearsqueege-filmdampersforaircraftengines. AEJourna1ofLubricationTechnology, 1977; 0g (1)} 57 - 644PetersonPT. Forwardprecessionandbackwardprecession. 1ngenieurArchly, 1972; 42 (1) :26-41VibrationDiagnosisandImprovementofaJetAircraftTurbofanEngineFangZhichu (Dept.ofEngineeringMechanics, Shanghai] iaotongUniversityShanghai,[link widoczny dla zalogowanych], 200030) AbstractThispaperclarifiesvibrationdiagnosisofanewJetaircraftturbofanenginebyrtleansofdynamicanatysisandfietdtesttitisfoundthatthetendencyofturbinewheeltobecomeflexiblecanleadtogreatdecreaseinitspolarlq. tortlent. finertiaThen · thcdynamicbehavioroftheenginewitlbechangedandoneormoreofitscriticalspeedsmaybeclosetothecruisingrotatingspeedOfthenew】 etaircraftThus, aYiunsatisfactorynoiserevelarisesfromthestrongvibrationoftheengineduringcruisingflightoftheprototype. Fwoeffectiveimprovementmeasuresarepresented, andhavebeenacceptedbythemanufacturerKeywords: Jetaircraft; turbofanengine1vibrationdiagnosisifieldtest of the male side of the Chu. Ph.D, Associate Professor, 1944.

相关的主题文章:


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.melanexjou.fora.pl Strona Główna -> Forum testowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin